Poď študovať GamesLab
a nauč sa tvoriť počítačové hry
Vývoj počítačových hier, je odvetvie, ktoré predstavuje jeden z najrýchlejšie rastúcich technologických priemyslov a je vstupnou bránou do IT sveta pre väčšinu mládeže. Počas štúdia v OpenLabe sa naučíš hry nielen “konzumovať” ale staneš sa aj ich tvorcom, budeš vedieť vytvoriť počítačovú hru dostupnú na platformách ako Apple Store, Play Store alebo Steam.
Načo je zameraný
GamesLab?
Základnou profiláciou je vývoj digitálnych hier, v ktorej sa budeš ako študent GamesLabu rozvíjať.
Počas štúdia si prejdeš celým procesom tvorby hry od nápadu až po jej publikovanie v Apple Store, Play Store alebo na Steame.
Naučíš sa ako funguje nielen programovanie, tvorba 2D/3D grafiky ale aj game design v podobe herných mechaník, ktoré sú základom každej hry. Budeš sa učiť tvoriť hry pre rôzne platformy (mobil / desktop / web).
Po skončení štúdia, ako absolvent budeš uplatniteľný v herných štúdiách ako game dizajnér, unity programátor alebo grafik, môžeš si skúsiť založiť vlastné podnikanie alebo pokračovať vysokoškolským vzdelaním.
Pre koho je
GamesLab určený?
GamesLab je určený pre úplných začiatočníkov, ktorí sa chcú venovať vývoju počítačových hier a chcú sa naučiť vytvoriť hru v 2D grafike alebo 3D grafike, prípadne špecializovať v odvetví ako herný dizajnér/ka.
Kde môžeš študovať GamesLab?
V študijnom odbore
Programovanie
digitálnych technológií
Tvorba aplikácií a hier, inovatívne myslenie,
práca na reálnych projektoch.
V študijnom odbore
Programovanie
digitálnych technológií
Tvorba aplikácií a hier, inovatívne myslenie,
práca na reálnych projektoch.
S akými technológiami
budeš pracovať?
Unity
Unity je 3D multiplatformový herný engine vyvinutý spoločnosťou Unity Technologies. Je používaný pre vývoj hier pre PC, konzoly, mobily a web.
GDevelop
GDevelop je 2D multiplatformový, bezplatný a open-source herný engine, ktorý sa zameriava hlavne na vytváranie PC a mobilných hier, ako aj HTML5 hier hrateľných v prehliadači.
Piskel
Piskel je 2D open source softvér na tvorbu pixelov. Používa sa na vytváranie pixelových obrázkov, ako aj viacnásobných animácií snímok a listov sprite.
Blender
Blender je open source softvér na modelovanie a vykresľovanie 3D počítačovej grafiky, animácií a filmov s využitím rôznych techník, napr.: raytraycing, radiosity, scanline rendering, GI.
Ako prebieha výuka
Partnerstvo
Dáva študentom slobodu, ktorú vyvažujú zodpovednosťou. Spolupráca LabMastra a študentov je v partnerskej rovine.
LabMaster
Je mentor s expertízou v danej oblasti, ktorý nastavuje rámce a sprevádza študentov pri dosahovaní míľnikov.
Učebný blok
Je základný dokument, z ktorého sa študenti učia. Obsahuje všetky vzdelávacie podklady pre konkrétnu fázu.
Problem driven
Je princíp učenia, vďaka ktorému sú študenti vedení ku kritickému mysleniu s cieľom vyriešiť konkrétne problémy.
Project driven
Po teoretickej fáze sú študenti rozdelení do tímov, v ktorých v spolupráci s firmami tvoria konkrétny projekt pre zákazníka.
Samoštúdium
Študenti trávia 80% času samoštúdiom a sú vedení k tímovej spolupráci. 20% teórie slúži iba ako odrazový mostík.
Projekty, ktorých súčasťou
môžeš byť aj ty!
Ako bude vyzerať tvoj školský rok s OpenLabom?
SEPTEMBER
JANUÁR
JÚN
SEPTEMBER
Rozdelenie študentov do Labov
Na začiatku šk. roka si budeš môcť vybrať HybridLab alebo GamesLab, v ktorom budeš pokračovať počas celého štúdia.
Učebné bloky
V OpenLabe sa dôraz kladie na prax, podporované samoštúdium a tímovú prácu. Teóriou ťa LabMaster nebude zahlcovať, bude skôr slúžiť ako odrazový mostík na posilnenie princípu learning by doing.
JANUÁR
Projekty
Od januára začneš pracovať na jednom väčšom projekte v malom tíme. V tíme budete so spolužiakmi z Labu zložení podľa rôznych rolí, do ktorých sa rozhodnete profilovať (napr. backend/ frontend developer)
Tímová práca a spolupráca s firmou
Na väčšine projektoch a zadaniach pracuješ tímovo so svojimi spolužiakmi z Labu, na niektorých projektoch môžeš spolupracovať aj priamo s firmou a tvoriť konkrétny produkt pre zákazníka
JÚN
OpenGate
Verejné podujatie, na ktorom budeš môcť odprezentovať svoj projekt. Koná sa raz ročne, v polovici júna. Takisto je to pre teba aj veľmi dobrá príležitosť na spoznanie nových ľudí z danej technologickej oblasti.
Letné stáže vo firmách
OpenLab ti pomôže sprostredkovať letnú stáž vo firme, ktorá môže prerásť aj do dlhodobejšej spolupráce.
Čo si myslia
o GamesLabe študenti?
OpenLab mi dovolil mať pocit, že som rovnocenný a môj názor bude vypočutý. Taktiež mi otvoril cestu k reálnym firmám, v ktorých mám aj možnosť stážovať. V GamesLabe hneď od začiatku pracujeme v tímoch, v ktorých má každý svoju rolu a vie sa v nej individuálne zlepšovať. Velmi sa mi páči, že sme si mohli zvoliť svoje vlastné pravidlá, ktoré platia v Labe. V Openlabe s nami pracujú skvelí ľudia, ktorí už majú prax vo svojom obore.
Alex
Gameslab, PDT
OpenLab je pre mňa vzdelávací akcelerátor, ktorý nás učí okrem technických zdatností aj softskills, napr. prácu s ľuďmi v tíme. Je to aj miesto kde sa môžem posúvať vpred a pracovať na tom čo ma baví. Páči sa mi hlavne to, že sa hodnotí na základe reálnych výsledkov. GamesLab je miestom hlavne pre študentov, ktorých baví programovanie, IT a PC hry. Toto prostredie nám dáva možnosť túto záľubu praktizovať v škole namiesto “šprtania sa zbytočných poučiek.
Peter
Gameslab, IST
Pridaj sa k nám na Discord!
Pozývame ťa k nám do channelu pre žiakov 9. ročníka, kde môžeš nasať IT atmosféru, spoznať nielen svojich budúcich spolužiakov, ale aj kopec iných zaujímavých ľudí.
Pridať sa na DiscordNie je moderná škola
ako moderná škola
Podcast Moderná škola vznikol v spolupráci s Romanom ”Yablkom” Hraškom, kde našim zámerom je rozobrať svet štandardného vzdelávania a spôsob ako môže fungovať moderné vzdelávanie v technológiach.
Moderná škola