Viktor Nagy je 18-ročný študent, navštevujúci Strednú priemyselnú školu elektrotechnickú na Hálovej ulici v Bratislave. Sám o sebe povedal, že ho vystihuje pracovitosť a empatia. Sám to dokážem potvrdiť. Keď sa tento chalan na niečo zamieri, robí všetko vo svojich silách, aby to aj dokončil.

Takisto je to veľmi dobrý kamarát a je na neho fakt spoľah. Nezaujímajú ho stereotypy o programátoroch, Viktor je taktiež veľmi dobrý hovorca. Programovaniu sa začal venovať už na základnej škole, konkrétne v 8. ročníku, kde si sám urobil vlastnú webovú aplikáciu a neskôr, keď sa chcel naučiť, ako sa tvoria hry, tak sa prihlásil na kurz tvorby 2D hier. Teraz na strednej škole sa už aktívne učí, ako používať jazyky ako C++ či C#. V rámci OpenLabu študuje v GamesLabe, kde sa študenti učia, ako tvoriť mobilné hry najmä pre Android pomocou Unity. Cieľ v tomto labe je vytvoriť do konca roka prototyp hry na základe zadanej témy.

Erik Žák: Čo pre teba OpenLab znamená? Prečo si sa rozhodol vôbec prihlásiť?

Viktor Nagy: OpenLab pre mňa znamená komunitu ľudí, ktorých zaujíma to, čo aj mňa. Prihlásil som sa preto, lebo ma vývoj hier baví a chcel som sa v ňom zlepšiť. Vedel som, že nás budú mať na starosti ľudia, ktorí vývoju hier venujú každý deň, takže som v tom videl príležitosť rozvoja v tejto sfére. A hneď, ako som sa dozvedel, že by som mohol sedem hodín v týždni v škole vyrábať hry, tak to bolo jednoznačné.

Zmenil OpenLab tvoj prístup k vzdelávaniu?

Určite. OpenLab mi ukázal, že učenie nie je len o memorizovaní poučiek. Učenie v škole väčšinou funguje tak, že sa máme naučiť niečo z učebnice a neskôr to zreferovať na teste. V OpenLabe sa učíme viac-menej sami, máme vlastný projekt, na ktorom pracujeme vlastným tempom. Učenie v OpenLabe je “flexibilnejšie”. Informácie môžeme získať či už z videí, rôznych článkov, alebo od nášho LabMastra či dokonca od spolužiakov.

Na akom projekte si v GamesLabe pracoval? Ako ďaleko si sa s ním dostal?

Pracoval som na mobilnej hre Merge Mobile Phones. Hra chronologicky zachytáva technologický vývoj telefónov od úplne prvého mobilu až po tie najmodernejšie. Spomenutý vývoj zachytávame zábavnými hernými prvkami, napr. kombinovanie telefónov, taktické zmýšľanie a pod. Hru sme vydali v januári a odvtedy sa nám podarilo nazbierať 20 000 stiahnutí.

Vieme si hru niekde stiahnuť či vyskúšať?

Áno, v Obchode Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.luxobyte.merge&hl=en

Je nejaký moment z hodín OpenLabu, ktorý ti utkvel v pamäti?

Jednoznačne ten moment, keď nám po dlhých hodinách vývoja LabMaster dovolil vydať hru.

Ak by si mohol naprogramovať čokoľvek, čo by to bolo?

Naprogramoval by som GTA VI. Nielenže by sa šesť generácií po mne nemuselo obávať o peniaze vďaka bohatstvu, ktoré by toto dielo prinieslo, taktiež by som mal veľmi zaujímavú prezentáciu na OpenGate. :)

Je niekto alebo niečo, čo ťa inšpiruje a ťahá vpred?

Môj strýko a Dan Lok. Obaja mali detstvo a dospievanie zložité, no i napriek tomu pretrvali, nezastavilo ich to a stali sa úspešnými.

A čo ďalej? Máš nejakú predstavu o budúcnosti?

Čo sa týka blízkej budúcnosti, tak určite chcem so svojím kamarátom pokračovať vo vývoji hier. Teraz cez prázdniny sme pracovali na jednej hre a momentálne riešime to, aby sme ju dostali už do Obchod Play. V budúcnosti by som chcel pokračovať vo vývoji hier, no nechcel by som sa tomu venovať až v takej miere ako teraz. Moje kroky smerujú k riadeniu nejakej firmy, pravdepodobne softvérovej. Taktiež ma baví psychológia, takže by som si chcel nechať tvorbu hier ako také hobby, ktoré by som robil po večeroch či cez víkendy.

V súčasnej dobe väčšina ľudí hrá hry, ale oveľa menej ľudí zaujíma, ako tieto hry vznikajú. Tvorba hier na prvý pohľad môže pripadať ako jednoduchá zábava, takisto ako hranie samotných hier. Ale nie je to až taká pravda. Vývoj hier vôbec nie je ľahká záležitosť, a to sa nebavíme iba o programovaní. Do jednej hry sa vkladá veľmi veľa úsilia z rôznych smerov, napr. grafika či dokonca marketing. Ale i napriek tomu sa nájdu jedinci, ktorí tieto prekážky prekonajú a aktívne sa venujú tvorbe hier, a Viktor je jedným z nich.

Autor článku: Erik Žák

Autor je študentom v GamesLabe vo 4. ročníku na SPŠE Hálova 16 v Bratislave.